Меню сайту
Категорії розділу

Наше опитування
Ваше ставлення до НУШ
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог webplus.info

Каталог файлів

Головна » Файли » Дошкільна освіта » Рекомендації

Методична скарбничка
26.Грудня.2018, 07:01

Патріотизм (грец. patris — батьківщина) — це любов до Батьківщини,відданість їй і своєму народу

Особистісні якості та риси характеру, притаманні свідомому громадянину й патріоту:

  • повага до батьків, свого ро­доводу, традицій та історії рідного народу;
  • пра­цьовитість;
  • висока художньо-естетична культура;
  • патріотична самосвідомість та громадянська від­повідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
  • повага до Конституції, законів Української держави;
  • досконале знання державної мови.

Завдання патріотичного виховання

  • Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім᾽ї, дитячого садка, міста)
  • Почуття власної гідності як представників свого народу
  • Виховання любові,поваги до своїх національних особливостей
  • Формування духовно-моральних взаємин
  • Формування любові до культурного спадку свого народу
  • Толерантне ставлення допредставників інших національностей, до ровесників, батьків, сусідів, інших людей.

Принципи патріотичного виховання

Патріотичне виховання як цілісна система ґрунтується на фундаменталь­них принципах.

Принцип природовідповідності виховання - означає врахування багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх анатомічних, фізіологічних, психологічних, національних і регіональних особливостей.

Принцип культуро відповідності -  передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості, базуючись на набутому морально-етичному досвіді людства.

Принцип етнізації виховного процесу- означає наповнення виховання національним змістом, спрямованим на формування самосвідомості громадянина.

Принцип гуманізму - означає сприйняття особистості вихованця як вищої соціальної цінності, визнання його права на свободу, розвиток здібностей і виявлення індивідуальності, створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини, джерел її життєвих сил (в центрі уваги перебуває дитина з її потребами, запитами, можливостями і здібностями); повага до особистості дитини, розуміння її запитів, інтересів, гідності, довір᾽я до неї; виховання гуманної особистості, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної.

Принцип демократизму  - передбачає, що учасники освітнього  процесу виступають рівноправними партнерами у процесі спілкування, беруть до уваги точку зору один одного, визнають право на її відмінність від власної, узгоджують свої позиції.

Принцип інтегративності - передбачає єдність педагогічних вимог садка, сім᾽ї і громадськості. Організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучу батьків. Здійснення гуманних, стійких і єдиних вимог до дітей з боку різних соціальних інститутів, посилення педагогічного впливу на них, підвищення спільними зусиллями ефективності виховного процесу.

Принцип безперервності виховання - означає забезпечення цілісності і наступності у вихованні, перетворення його у процес, що триває впродовж усього життя людини. Нероздільність навчання і виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання і виховання формування цілісної та всебічно розвиненої особистості.

Основні напрями морально -патріотичного виховання

Методи і форми роботи з морально -патріотичного виховання

  • Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам᾽яток, визначних місць
  • Розповіді вихователя
  • Бесіди з цікавими людьми
  • Екскурсії
  • Спостереження
  • Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
  • Заняття із циклу «Історичні цікавинки»
  • Розгляд ілюстративних матеріалів
  • Читання та інсценування творів художньої літератури
  • Слухання народної, класичної, сучасної музики
  • Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва
  • Розв᾽язування проблемних ситуацій
  • Запрошення членів родин у дитячий садок
  • Спільні з родинами виховні заходи
  • Виставки, конкурси
  • Свята, розваги

Напрямки роботи з батьками з питань морально -патріотичного виховання:

  • ознайомлення батьків з роботою  закладу з питань патріотичного виховання;
  • залучення батьків до співпраці та стимулювання їхньої активної участі в ній;
  • організація різноманітних заходів за участю батьків;
  • ознайомлення батьків з результатами навчання і розвитку дітей (відкриті перегляди, тематичні тижні, інформація в куточках батьків).

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДІЦІЇ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ НАЦІОНАЛЬНИХ КУТОЧКІВ У ГРУПАХ ДНЗ

Національний куточок у групі має бути розташований у світлому, зруч­ному для огляду місці, бути візуально відокремленим від ігрових центрів. Експозиція національного куточка в групі не повинна бути перенавантаженою та застиглою, вона має змінюватися, поповнюватися. Важливим критерієм національного куточка є його естетичне оформлення.

Крім предметів, виробів національного мистецтва, що подані в пам’ятках нижче, в експозицію можна включати вироби, які виготовляли та використо­вували в народівідповідно до обрядових циклів (осіннього, зимового, весня­ного, літнього). Наприклад:

осінній цикл: свято врожаю – кошик із фруктами, овочами;

зимовий цикл: Різдвяні свята – “зірка” з дерев’яної обичайки (обід сита, решета, бубна тощо) і тоненьких дощечок – семи шалівок, декорова­на кольоровим папером, стрічками; на стіл кладуть сіно, зерно, сніп-дідух (пропоновані рекомендації визначені у матеріалах А. Богуш).

весняний цикл “Свято першого жайворонка” – фігурки випечених із солоного тіста жайворонків та голубів; “Вербна неділя” – вербові гілочки, прикрашені квітами, стрічками тощо.

У національному куточку можна ставити букет з квітами (мак, чорнобривці, ромашки, барвінок, півонія, жоржина, ковила тощо).

Зміни в експозиції національного куточка можуть бути пов’язані із пізнавальною темою тижня з народознавства.

Наприклад:

Тема “Українська хата” — макет української хати; “Птахи-символи” — лелека-іграшка; “Криниця – оберіг українського народу” – макет криниці.

“Український віночок”, “Український одяг” – зразки віночків зі стрічками. Важливо зазначити, що віночки дівчата зберігали у скрині, не носили їх щодня, а вдягали на свята, тому бажано, щоб і в куточку його ви­кладали або вивішували лише у святкові дні, а також протягом тематичного тижня ознайомлення дітей з національним одягом.

Також предмети експозиції можуть змінюватися залежно від те­матики занять з образотворчого мистецтва.

У старшій групі доцільно виділяти регіональні особливості народного одягу, мистецтва, знайомити з народними умільцями свого регіону.

Педагогам треба чітко розуміти, які посібники, матеріали зберігаються у шафах вихователя, який дидактичний матеріал необхідний для проведення занять, бесід тощо, а які вироби та посібники є експонатами національного куточка.

Важливо зазначити, що коли відбуваються зміни в експозиції національного куточка, то на це обов’язково треба звертати увагу дітей. Вихователеві необхідно обговорити ці зміни з дітьми, пояснити, з чим вони пов’язані, детальніше розглянути нові предмети тощо. Такі спостережен­ня та бесіди щодо змін в експозиції обов’язково плануються вихователем заздалегідь і фіксуються у перспективному та прописуються в календарному планах.

Пам’ятка

Національний куточок у молодшій групі

Ляльки – дівчинка і хлопчик – у національному вбранні.

Вироби народних промислів України:

посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, бариль­це, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, на святковий рушник у дні свят);

іграшки;

музичні дитячі народні інструменти – яворівські сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);

писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).

Альбом “Українські казки”, у якому розміщуються ілюстрації до на­родних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).

Макет подвір’я з українською хатою, спорудами для свійських тварин та фігурки тварин.

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, протягом року змінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим роз­писом тощо.

5. Дидактичні ігри, наприклад, “Збери з частин ціле” (іграшки).

 

Пам’ятка

Національний куточок у середній групі

Ляльки – дівчинка і хлопчик – у національному вбранні.

Вироби народних промислів України:

  • посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, бариль­це, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, на святковий рушник у дні свят);
  • іграшки;
  • музичні дитячі народні інструменти – яворівські сопілка, дзиґа, свищики;
  • писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).

Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу, протягом року змінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим роз­писом тощо.

Альбом “Українські казки”, у якому розміщуються ілюстрації до народних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).

Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): “Знайди за назвою український посуд”, “Збери з частин ціле” (розбилася таця, свищик-іграшка тощо), “Що зайве?” (народні та сучасні народні інструменти; народний та сучасний одяг) тощо.

Дидактичний фотоальбом “Наше місто – Скадовськ”.

Пам’ятка

Національний куточок у старшій групі

Мапа України або її макет.

Ляльки – дівчинка і хлопчик – у національному вбранні.

Вироби народних промислів України:

  • посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, бариль­це, горнятко, таріль, таця (посуд можна ставити на рушник-стирок, на

святковий рушник у дні свят);

  • іграшки;
  • музичні дитячі народні інструменти – яворівські сопілка, скрипка, дзиґа, свищик;
  • писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).
    Виставляється по 2-3 предмети кожного виду виробу, протягом рокузмінюються на інші або змінюються на такі самі вироби, але з іншим роз­писом тощо.

Дидактичний фотоальбом “Україна – наша держава”, “Київ – столиця України”, “Скадовськ – рідне місто”.

Альбом “Українські казки”, у якому розміщуються ілюстрації до на­родних казок, персонажі народних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).

Дидактичні ігри (орієнтовний перелік): “Знайди за назвою український посуд”, “Збери із частин ціле” (розбилася таця, свищик-іграшка тощо), “Що зайве?” (народні та сучасні народні інструменти; вироби народних промислів), “Дорогами країни” (робота з мапою України) тощо.

У вихователів обов’язково повинні зберігатися у шафі тематичні пап­ки або альбоми:

“Державні символи України” (на звороті кожного символу надруковані орієнтовні бесіди з дітьми про цей символ);

“Національні символи України” (хліб, рушник, віночок, калина тощо);

“Визначні дати України” (ілюстрації, які відображають святкові події, можна виставляти у куточку напередодні святкування цих дат);

“Митці України”;

портрети Тараса Шевченка, Лесі Українки та інших (вивішуються у національному куточку в дні народження та вшанування пам’яті видатних діячів, прикрашаються рушником-покутником).

Категорія: Рекомендації | Додав: admin_o
Переглядів: 253 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
http://skadrmk.at.ua/index/0-2 https://skadmetodkab.at.ua/
Вхід на сайт
Пошук

Сайти

Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації
Скадовський районний методичний кабінет
КВНЗ_Херсонська Академія Неперервної Освіти
Міністерство освіти та науки України
Освіта ua
Департамент освіти, науки та спорту Херсонської ОДА
Нова українська школа
Урядовий контактний центр
Освітній портал
Інститут модернізації змісту освіти
Український центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
На Урок освітній проект
Ресурсний центр

Top
КУ"Скадовський районний методичний кабінет"© 2024