Меню сайту
Категорії розділу

Наше опитування
Ваше ставлення до НУШ
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог webplus.info

Каталог файлів

Головна » Файли » Дошкільна освіта » Рекомендації

Морально-патріотичне виховання дошкільників
19.Грудня.2018, 15:57

Морально-патріотичне виховання дошкільників

(коучинг для педагогів)

«Батьківщина починається для дитини

зі шматочка хліба і ниви пшениці,

з лісової галявини і блакитного неба над ставком,
з пісень і казок матері над колискою»
В.О. Сухомлинський

Мета: спонукати педагогів до пошуку умов, необхідних для плекання свідомих патріотів у закладі дошкільної освіти. Розширювати уявлення про розмаїття напрямів діяльності з морально - патріотичного виховання, активізувати знання педагогів з української літератури та музики. Розвивати творчій потенціал педагогів, комунікативні здібності, навички взаємодії у команді.

Матеріал: маркери, аркуші, картинки з державною символами, ноутбук, проектор, кросворд, приказки та прислів᾽я, світлини міст.

Повідомлення про форму роботи: коучинг – метод консультування, який дає змогу кожному учаснику самостійно знайти способи розв᾽язання певної проблеми за допомогою відповідей на запитання коуча та інтерактивної роботи в команді.

Коуч пропонує педагогам поділитися на команди за допомогою картинок- символів та зайняти місця у своєму центрі.

Коуч: проблема над якою ми сьогодні працюватимемо, хвилює кожного  із нас. І не лише тому, що це – одне з пріоритетних завдань освіти, визначених державою, а й тому, що саме від того, як ми впораємося з ним, залежить наше майбутнє. Тож про що йдеться? Дізнаємось, відгадавши ребус.

Вправа  «Ребус розгадай – тему називай»

Коуч: Чому важливо виховувати патріотів? Що може статися, якщо не приділяти достатню увагу цьому напряму роботи?

Сьогодні ми поговоримо про те, як виховати справжніх патріотів, високоморальних особистостей, яким притаманні загальнолюдські цінності,  любов до Батьківщини та нашого рідного краю. Тож який він, патріот?

Вправа «Якості та риси патріота»

Учасники працюють у командах, а потім називають якості та риси характеру притаманні патріоту. Коуч записує на дошці, підводить підсумок:

  • повага до батьків;
  • свого родоводу;
  • традицій та історії рідного народу;
  • працьовитість;
  • висока художньо-естетична культура;
  • патріотична самосвідомість;
  •  громадянська відповідальність;
  • готовність працювати для розквіту Батьківщини;
  • повага до Конституції, законів Української держави;
  • досконале знання державної мови;
  • готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • мужність;
  • самостій­ність;
  • ініціативність;
  • активність;
  • доброзичли­вість,
  • ввічливість,
  • щирість,  
  • гостинність,
  • гуманність,
  • толерантність.

Коуч: тепер ми розуміємо, які завдання стоять перед нами.

 А які умови необхідні для формування основ патріотизму та реалізації цих завдань? Спробуємо визначити їх.

Педагоги спільно визначають умови, коуч робить узагальнення:

Умови формування основ патріотизму

1.Системна, послідовна робота з національного виховання.

2.Інтеграція завдань національного змісту в різні види діяльності.

3.Патріотична налаштованість педагогів (вихова­тель має бути для дітей прикладом гідного гро­мадянина).

4.Україномовне середовище в дитсадку і в родині.

5.Співпраця з родинами.

6.Залучення дітей до суспільно корисної діяльності.

7.Екскурсії, краєзнавчі походи.

8.Відповідне розвивальне середовище (народознавчі куточки, міні-музеї сучасного українського мистецтва, фотовиставки тощо). (Див.
схему).

Колесо балансу «Виховання патріотів»

Вправа «Колесо балансу»

Коуч. Проаналізуймо, наскільки ми забезпечуємо ці умови для своїх вихованців. У кожного з вас є зображення “колеса балансу”. Воно поділене на 8 секторів, кожен з яких позначає певну умову і має 10 поділок. Поміркуйте, як би ви оцінили ефективність своєї
роботи в кожному з цих напрямів за шкалою від 1 до 10, і зробіть відповідні позначки на схемі. З’єднайте їх.

  • Яка фігура у вас утворилася?
  • Які напрямки  «провисають»?
  • Що іще слід удосконалити?
  • Що стає на заваді?

Коуч: Для реалізації завдань із морально - патріотичного виховання дошкільників ми використовуємо різні методи і форми роботи з дітьми. Я пропоную вам пригадати ці методи.

Педагоги пригадують традиційні та сучасні методи. Коуч записує на дошці відповіді педагогів та підводить підсумки.

Традиційні методи:

Екскурсії рідним містом;

Розповіді вихователя;

Розглядання картин, фотографій;

Читання та інсценування творів художньої літератури;

Відзначення державних та народних свят;

Народні та дидактичні ігри;

Написання колективних листів з малюнками у зону АТО

                                    (Садок презентує на слайдах свою роботу)

Сучасні методи:

Проектування;

Онлайн- екскурсії місцями країни;

Перегляд мультимедійних презентацій, відеофрагментів;

Онлайн – листування

Перегляд фрагментів «Малювання на піску» та

«Створюємо фотовиставку разом із дітьми».

Коуч. Які ж форми роботи з батьками мож­на використати для оптимізації морально - патріотичного виховання дітей? Я пропоную Вам вправу «Абетка форм роботи з батьками». Назвіть їх послідовно, відповідно до літер української абетки.

Вправа «Абетка форм роботи з батьками»

Приклади

А — анкетування, акція (патріотична, благодійна), «аукціон ідей».

Б — батьківські збори, брифінг, брейн-ринг, бліц-опитування.

В — виставка, вечір запитань та відповідей, відпочинок у вихідні дні, вікторина, «вулик ідей», всеобуч, вистава (спільна з дітьми).

Г — гурток за інтересами, газета.

Ґ — «ґречні посиденьки».

Д — ділова гра, дискусія, диспут, драматизація, день відкритих дверей.

Е — екскурсія, естафета, експрес-семінар, ерудит-шоу.
Є — «єднальне коло».

Ж — журнал (усний, сімейний).

З — змагання, зустріч із цікавими людьми.

І — інтерв’ю, інформаційний лист, інтелектуальна гра.

Й – йога.

К — конкурс, консультація, конференція, колаж, квест, КВК, круглий стіл, «картотека добрих справ».

Л — лекторій, «лабораторія педагогічних знань».

 М — майстер-клас, «мозковий штурм».

Н — народна гра.

О — опитування.

П — практикум, піший перехід, пам’ятка, порадник, презентація досвіду, проектування, портфоліо, папка-пересувка.

Р — рольова гра, розвага.

С — семінар, свято, «скринька пропозицій».

Т — тренінг, тестування, творча майстерня, трудовий десант, толока.

У — «університет педагогічних знань».

Ф — фестиваль.

X — хвилинки емпатії.

Ц — цитатна суперечка.

Ч — чаювання (педагогічне).

Ш — «школа молодих батьків».

Щ -  «щоденник добрих справ».

Ю— ювілей визначних дат.

Я — ярмарок.

Коуч: Щоб робота з морально - патріотичного виховання була дієвою у групових кімнатах облаштовуємо відповідне розвивальне середовище. Я пропоную Вам  Вправу-аукціон «Хто більше називає, той перемагає».

Кожна команда по черзі називає, що може міститися в національному куточку групової кімнати.

(Слайд-презентація  куточків по групах)

Коуч:

Бліц – турнір  «Український калейдоскоп»:

1.Її розмальовують на Великдень (писанка).

2.Типова для української кухні страва , що являє собою рвані чи різані шматочки тіста, зварені в окропі (галушки).

3.Герб України (тризуб).

4.Предмети наділені магічною силою, що оберігають від злих сил, лиха та горя (обереги).

5.Це урочиста пісня, з якої починаються всі державні та урочисті події (гімн).

6.Дівоча прикраса з живих або штучних квітів (віночок)

7.Один із видів українського народного декоративного мистецтва, ажурно вирізаний з ножицями з білого або кольорового паперу (витинанка)

8.Висока кругла глиняна посудина, злегка розширена в нижній частині (глечик)

9.Вільні люди, які мешкали за порогами Дніпра (козак)

10.Український посуд круглої форми, в якому тримають вареники, пиріжки (макітра).

Коуч: формування морально - патріотичної свідомості у дошкільнят не можливе без поваги до рідного слова, до традицій українського народу. Я пропоную вам пригадати приказки та прислів᾽я, які ви вивчаєте з дітьми.

Вправа: «Закінчи приказку або прислів᾽я»:

Любуйся калиною коли цвіте, а дитиною, коли… (росте).

Людина без Батьківщини – як соловей без … (пісні).

У рідному краю і сонце ясніше … (світить).

Де росте верба, там джерельна … (вода).

Не плюй у криницю – знадобиться води … (напитися).

Без верби і калини нема … (України).

Пташка красна пір'ям, а людина – … (справами).

Яка пшениця, така й … (паляниця).

Які мамка й татко, таке й … (дитятко).

Яке коріння – таке й … (насіння).

Коуч: працюючи з дітьми, ми велику увагу приділяєте ознайомленню та вивченню фольклорних та літературних творів. Тож я пропоную вам перевірити свої знання та виконати наступну вправу.

 Вправа «Відгадай автора твору»:

1.Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть.     (Тарас Шевченко)

2.Облітав журавель сто морів, сто земель,

Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.    (Платон Воронько)

3.Ще не вмерла України і слава і воля,

Ще нам браття українці, усміхнеться доля.    (Павло Чубинський)

4.Поблискують черешеньки
В листі зелененькім,
Черешеньки ваблять очі
Діточкам маленьким                         (Леся Українка)

5.Стоїть гора високая,
Попід горою гай,
Зелений гай, густесенький,
Неначе справді рай.                                (Леонід Глібов)

6.У темному лісі живе дід Осінник. Він спить на сухому листі й сторожко прислухається до співу пташок.    (Василь Сухомлинський)

Коуч: так ви добре орієнтуєтесь в творчості українських поетів та письменників. А чи добре ви знаєте наш рідний край.  Я пропонує вам з-поміж фото вибрати ті, які пов’язані з нашою місцевістю.

Вправа «Відгадай фото»:

Коуч: ми обговорили важливі питання, окреслили шляхи їх розв᾽язання, пригадали видатних людей України, твори літератури  та улюблені місця. Підводячи підсумок нашого коучингу, пропоную зробити вправу–рефлексію «Віночок дружби».

 Вправа-рефлексія «Віночок дружби».

Цей віночок символізує нашу плідну співпрацю та позитивні емоції. Прошу кожного з вас взяти по одній стрічці й записати на ній свої враження від зустрічі та прикріпити стрічку до віночка.

Коуч: Тож любімо свій рідний край, цінуймо те, що маємо та пам᾽ятайте, що найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до свого народу, Батьківщини, міста, роду, родини та садочка.

 Дякую всім за активну участь.

 

 

Категорія: Рекомендації | Додав: admin_o
Переглядів: 521 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
http://skadrmk.at.ua/index/0-2 https://skadmetodkab.at.ua/
Вхід на сайт
Пошук

Сайти

Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації
Скадовський районний методичний кабінет
КВНЗ_Херсонська Академія Неперервної Освіти
Міністерство освіти та науки України
Освіта ua
Департамент освіти, науки та спорту Херсонської ОДА
Нова українська школа
Урядовий контактний центр
Освітній портал
Інститут модернізації змісту освіти
Український центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
На Урок освітній проект
Ресурсний центр

Top
КУ"Скадовський районний методичний кабінет"© 2024