Меню сайту
Категорії розділу

Наше опитування
Ваше ставлення до НУШ
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог webplus.info

Каталог файлів

Головна » Файли » Дошкільна освіта » Рекомендації

Рекомендації щодо роботи у різновікових групах
10.Вересня.2018, 12:39

Планування у різновікових групах

Різновікова група має деякі переваги перед групою дітей одного віку, оскільки умови виховання в ній відтворюють умови виховання в повній сім'ї з кількома дітьми, чого позбавлені багато сучасних дошкільнят.

Постійний соціальний статус дошкільника у різновіковій групі урізноманітнюється одночасною позицією як старшого, так і молодшого серед дітей, що важливо для формування соціальних навичок взаємодії, вміння радитись і отримувати допомогу від старших, а також радити і допомагати меншим. У такій групі дитина не відчуває необхідності постійно порівнювати себе з іншими, щоб «бути рівною», що за недосконалого педагогічного керівництва нерідко спричинює штучне урівнювання. Виховання у різновіковій групі створює умови для набуття досвіду взаємодії, розуміння іншого, вміння спільно гратися, вчитися, працювати.

Педагогічне керівництво навчально-виховним процесом слід спрямовувати на організацію спільного життя дітей, їхнє спілкування, взаємодію, які впливають на психічний розвиток, сприяють формуванню товариських взаємин, вихованню гуманності. Спілкування старших і молодших за віком дітей є також чинником комунікативного розвитку, виховання таких рис, як невимушеність, відповідальність; розвитку активності, механізмів самоконтролю поведінки. Комплектування різновікових груп може відбуватися за такими критеріями:

1) комплектування на основі вікових ознак. У таких групах педагогові легше використовувати колективно-орієнтовані методи навчання, однак складніше забезпечувати індивідуальний підхід до дітей;

2) комплектування на основі індивідуальних особливостей розвитку. Сформовані за цим критерієм групи об'єднують дітей від наймолодшого до найстаршого віку, що забезпечує можливості для індивідуальної роботи з ними, полегшує процес передавання побутового і навчального досвіду від старших дошкільників до молодших, створює атмосферу психологічного комфорту (якщо група укомплектована за законами психологічної сумісності дітей і є нечисленною);

3) комплектування на основі урахування вікових та індивідуальних особливостей. Завдяки цьому у групах об'єднуються близькі за віком діти (молодша і середня, старша і підготовча групи), що дає змогу в основному зберегти режим їхнього життя;

4) комплектування на основі родинних стосунків. Об'єднання в одній групі братів і сестер створює відчуття захищеності, емоційної безпеки як у період адаптації, так і протягом усього перебування в дошкільному закладі.

Планування роботи у різновіковій групі ґрунтується на тих самих принципах, що й в одновіковій. Однак педагог повинен намагатися якнайдоцільніше поєднати спільні ігри, спостереження, працю молодших і старших з видами діяльності, які переважають у дітей одного віку. Особливих зусиль слід докласти до організації загальних форм навчання дітей.

У різновіковій групі непросто сформулювати навчальне завдання, яке б відповідало рівневі всіх дітей. Молодші дошкільники, як правило, погано сприймають завдання, якщо вони не адресовані безпосередньо їм, а якщо і сприймають, то не завжди правильно розуміють, оскільки часто тлумачать їх по-своєму. Тому під час фронтальних форм роботи в різновіковій групі належні взаємини у педагога встановлюються тільки з найактивнішими і самостійними дітьми, інші або наслідують дії своїх товаришів, або виконують завдання на свій розсуд. Це свідчить, що на фронтальних заняттях з дошкільниками різного віку доцільно розв'язувати загальні навчальні завдання, а конкретні — на заняттях з групою дітей одного віку. Одночасні заняття з дітьми усіх підгруп проводять лише за можливості дотримання єдиних вимог до педагогічного процесу. Такими можуть бути заняття з образотворчого мистецтва, математики, деякі заняття з розділів «Дитина і навколишній світ», «Рідна природа». Заняття з навчання грамоти раціональніше проводити з кожною віковою групою окремо, адже вони потребують постійного керівництва з боку вихователя, засвоєння знань на них чергується з виконанням вправ. Недоцільно на одному занятті давати складний матеріал для всіх підгруп, краще поєднувати його за принципом сумісності. При виконанні підгрупами різних завдань важливо мати необхідну кількість роздаткового матеріалу з кожного розділу програми.

Загалом, організація педагогічного процесу повинна бути зорієнтована не лише на загальні завдання виховання (програми, методичні вказівки), а головним чином — на дитину, її потреби, інтереси, рівень розвитку.

В організації педагогічного процесу важливою є спільна діяльність усіх педагогів дошкільного закладу, узгодженість дій вихователів, завідувача, методиста, музкерівника, помічників вихователя, медичного персоналу. Особливого значення набуває їхня співпраця з родинами вихованців.

Орієнтовний розклад занять в різновіковій групі молодшого дошкільного віку за програмою «Дитина»

Дні тижня

Час

Вид заняття

Понеділок

9.00-9.20

1. Художньо – продуктивна діяльність: музична діяльність.

9.40 – 10.00

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: заняття з мовленнєвого розвитку.

Вівторок

9.00- 9.20

1. Ознайомлення з соціумом.

9.30 – 9.50

2.Художньо-продуктивна діяльність  (малювання).

Середа

2 пол. дня

3.Здоров’я та фізичний розвиток

9.00 – 9.20

1. Логіко-математичний розвиток.

Четвер

9.40 – 10.00

2. Здоров’я та фізичний розвиток.

9.00 – 9.20

1.Художньо-продуктивна діяльність (музична)

П’ятниця

9.30 – 10.00

2. Інтегроване: розвиток мовлення, культура мовленнєвого спілкування та ознайомлення з природним довкіллям.

9.00 - 9.20

1.Розвиток мовлення та культура мовленнєвого спілкування(художня дітература)

Орієнтовний розклад занять  

Дні тижня

підгрупи

Понеділок

Вівторок

Середа

Четвер

П’ятниця

Різновікова

група

 

Молодший вік

 4 рік

життя

1. Ознайомлення із соціумом  9.00-9.20

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.30-9.50

(художня література)

3. Здоров ‘ я та фізичний розвиток 16.00-16.20

(ІІ половина дня)

1.   Художньо-продуктивна діяльність

(музична діяльність) 9.00-9.15

2.  Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.25-9.40

3. Художньо-продуктив діяльність(аплікація/ліплення)16.00-16.20

(ІІ половина дня)

1. Логіко-математичний розвиток 9.00-9.20

2. Ознайомлення з природним довкіллям

9.30-9.50

3. Здоров’я та фізичний розвиток

16.00-16.20

(ІІ половина дня)

1. Ознайомлення із соціумом 9.00-9.20

2. Художньо-продуктивна діяльність

(музична діяльність)

9.30-9.50

3. Художньо-продуктивна діяльність

(малювання)16.00-16.20

(ІІ половина дня)

1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.00-9.20

2. Здоров’я та фізичний розвиток

9.30-9.50

Різновікова

група  

 

Старший  вік

 

5-6-й рік життя

1. Ознайомлення із соціумом 9.00-9.25

2. Логіко-математичний розвиток  9.35 -10.00

3. Розвиток мовлення і культура  мовленнєвого спілкування 10.10-10.35

(навчання елементів грамоти)  

1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.00-9.25

2.  Художньо-продуктивна діяльність

(музична діяльність) 9.35-10.00

3. Ознайомлення з природним довкіллям

10.10-10.35

4. Здоров’я та фізичний розвиток  16.00-16.25

(ІІ половина дня)

1.   Логіко-математичний розвиток  9.00-9.25

2. Ознайомлення із соціумом.

3. Художньо-продуктив діяльність 9.35-10.15

(художня література)

4. Художньо-продуктивна діяльність  16.00-16.25

(аплікація/ліплення)

(ІІ половина дня)

1.  Ознайомлення із соціумом

2. Художньо-продуктивна діяльність

(малювання) 9.00-.9.35

3.Художньо-продуктивна діяльність

(музична діяльність)

 9.45-10.10

4. Здоров’я та фізичний розвиток 16.00-16.25

(ІІ половина дня)

1. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 9.00-9.25

2. Ознайомлення з природним довкіллям

9.35-10.00

3. Здоров’я та фізичний розвиток

16.00-16.25

(ІІ половина дня)

Категорія: Рекомендації | Додав: admin_o
Переглядів: 275 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
http://skadrmk.at.ua/index/0-2 https://skadmetodkab.at.ua/
Вхід на сайт
Пошук

Сайти

Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації
Скадовський районний методичний кабінет
КВНЗ_Херсонська Академія Неперервної Освіти
Міністерство освіти та науки України
Освіта ua
Департамент освіти, науки та спорту Херсонської ОДА
Нова українська школа
Урядовий контактний центр
Освітній портал
Інститут модернізації змісту освіти
Український центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
На Урок освітній проект
Ресурсний центр

Top
КУ"Скадовський районний методичний кабінет"© 2024