Рекомендації
серпневого районного секційного засідання педагогів 1-4 класів
(22 серпня 2018 року)
Організація освітньої діяльності в 1-4-х класах закладів загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html), Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1 класах), Державного стандарту загальної початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 (у 2-4-х класах).
Визначені Концепцією Нової української школи пріоритети реформування загальної середньої освіти знаходять своє відображення в Державному стандарті початкової освіти (2018). Звертаємо увагу на те, що Державний стандарт застосовується з 1 вересня 2018 р. для учнів, які навчаються за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти (для учнів 1-х класів). У 2-4-х класах реалізується Державний стандарт початкової загальної освіти (2011). Виконання вимог зазначених державних стандартів є обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.
З метою реалізації державної політики у галузі освіти як основи інтелектуального, культурного, духовного, соціального й економічного розвитку особистості, суспільства і держави; якісного здійснення навчально-виховного процесу в початковій школі серпневе районне секційне засідання учителів початкових класів рекомендує протягом 2018-2019 навчального року:
Комунальній установі «Скадовський районний методичний кабінет» (Кейдалюк Т.Л.):
Вжити заходів щодо підвищення ефективності інформатизації початкової освіти, а саме:
- здійснювати оперативне консультування педагогів на основі використання сучасних сервісів Інтернет;
- активізувати впровадження сучасних форм надання освітніх послуг на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій, розвивати інформаційну культуру педагогічних працівників;
- постійно оновлювати інформаційний ресурс (сайт комунальної установи «Скадовський районний методичний кабінет», сторінки на Facebook) навчально-методичними і науковими електронними матеріалами.
1.2. Проводити системну навчально-методичну роботу щодо формування педагогічних компетентностей як необхідної складової професійної діяльності.
1.3. Забезпечити пропагування перспективного педагогічного досвіду вчителів початкових класів.
2. Керівникам закладів загальної середньої освіти:
2.1. Забезпечити повноцінну початкову загальну освіту шляхом реалізації інваріантної і варіативної складових навчального плану.
2.2. При створенні груп продовженого дня керуватися Положенням про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого постановою Кабінета Міністрів України від 18 липня 2018 року № 558.
2.3. Вжити заходів щодо демократизації системи освіти, підвищення рівня відкритості прийняття рішень і провадження діяльності у сфері освіти шляхом:
- організації громадського обговорення проектів нормативно-правових документів, що стосуються системи освіти;
- обов’язкового оприлюднення прийнятих рішень у сфері освіти на офіційних веб-сайтах закладів загальної середньої освіти району;
- опублікування на офіційних веб-сайтах закладів загальної середньої освіти району документів, якими регулюється порядок здійснення освітнього процесу: відомостей про участь закладу загальної середньої освіти в обстеженнях якості освіти, моніторингових дослідженнях і деперсоналізованих результатів обстеження чи моніторингу; плану роботи шкільного методичного об'єднання; інформації про проведені заходи з учителями 1-4 класів, здобувачами початкової освіти та їх батьками.
2.4. Створити внутрішню систему забезпечення якості освіти, що включає розробку освітньої програми закладу загальної середньої освіти (стаття 33 Закону України «Про освіту», стаття 15 Закону України «Про загальну середню освіту»); 2.3. Створити умови для особистісно орієнтованого навчання відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2017 року № 102 «Про організаційні питання впровадження Концепції Нової української школи загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня», від 23 березня 2018 року №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи».
2.5. При складанні розкладу уроків для 1-х класів необхідно враховувати чинні вимоги щодо організації навчального тижня.
Учителям початкової школи:
Проаналізувати типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти 1-2 класи (наказ Міністерства освіти і науки України від 21 березня 2018 року № 268); типові освітні програми для 2-4 класів (наказ МОН України від 20 квітня 2018 року № 407); враховувати їх під час календарно-тематичного та поурочного планування.
Календарне та поурочне планування здійснювати у довільній, зручній для використання формі, з урахуванням навчальних можливостей учнів класу, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо на основі навчальної програми предмета/інтегрованого курсу.
Пропонуємо наприкінці кожної чверті планувати корекційно-рефлексійний тиждень для подолання розбіжностей у навчальних досягненнях учнів.
Розвивати різноманітні здібності дитини засобами іноземної мови через враховування потреби учнів з різними стилями сприйняття: аудіалів, вербалів, візуалів та кін естетиків, використовуючі різноманітні навчальні стратегії та стилі навчання.
Здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школі:
Оцінювання першокласників здійснювати вербально, відповідно до наказу МОН України від 20 серпня 2018 року № 924 «Про затвердження метдичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі» https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/ocinyuvannya
Оцінювання учнів 2-4 класів здійснюється відповідно до Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 № 1009 «Про орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи».
Фактичне виконання навчальної програми фіксувати у Класному журналі відповідно до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.04.2015 за № 472/26917, та з урахуванням методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15 та лист МОН від 22.05.2018 № 1/9-332).
Постійно користуватися методичними рекомендаціями, підготовленими фахівцями Міністерства освіти і науки України і НАПН України (лист МОН України від 03.07.2018 року № 1/9-415), порадами вчених академії щодо реалізації Концепції «Нова українська школа» щодо змісту нових освітніх і навчальних програм, підручників, що запроваджуються цього навчального року (веб-конференції на сайті: http://www.augustconf.org ).
3.7. Провести роз’яснювальну роботу серед батьків, громадськості щодо поступового переходу початкової освіти з вересня 2018 року на два цикли навчання (1 - 2 і 3 - 4 класи).
3.8. Постійно й систематично удосконалювати свій професійний розвиток через підвищення кваліфікації та розвиток професійних педагогічних компетентностей шляхом навчання за програмами підвищення кваліфікації, участі у сертифікаційних програмах і тренінгах, Інтернет-заходах різних рівнів.
3.9. Опановувати інноваційні технології та сучасні методики, спрямовані на:
- формування ключових компетентностей здобувачів освіти початкової школи (Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87);
- розвиток критичного мислення, культури спілкування, уяви, пам’яті, здатності логічно мислити, аналізувати, узагальнювати, порівнювати, самостійно здобувати знання, що сприяють самовдосконаленню дитини;
- виявлення індивідуальних здібностей і пізнавальних інтересів учнів, сприяння розвитку їхньої обдарованості, таланту;
- вироблення у дитини навичок здорового способу життя, виховання свідомого ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших, до збереження та розвитку довкілля;
- сприяння усвідомленню учнями загальнолюдських моральних норм, громадянської культури і толерантності, відповідальності за власні вчинки, готовності допомогти ближньому.
3.10. Здійснити роз’яснювальну роботу щодо особливостей державної підсумкової атестації учнів у формі незалежного оцінювання, яке визначатиме ступінь готовності випускника початкової школи до продовження навчання на наступному рівні освіти.
4. Використовувати в роботі:
- навчальні матеріали та методичні рекомендації для роботи з першокласниками в адаптаційний період: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/konferenciyi/serpneva-konferenciya-2018/navchalni-materiali-dlya-roboti-z-pershoklasnikami-v-adaptacijnij-period
Голова Т.Л.Кейдалюк
Секретар Н.В.Мігель
|