Меню сайту
Категорії розділу
ППД [4]

Наше опитування
Ваше ставлення до НУШ
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог webplus.info

Каталог файлів

Головна » Файли » ППД » ППД

Перспективний педагогічний досвід педагогічних працівників Скадовський район
[ Викачати з сервера (34.2 Kb) ] 02.Квітня.2018, 23:37

КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА

«Скадовський районний методичний кабінет»

ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Сергіївська, 4, м. Скадовськ, Херсонська обл., 75700

тел. (05537) 5-31-06

е-mail: osvita.sk@i.ua , web:http: // skadovsk.com

Код ЄДРПОУ 38073227

 

 

 

19.01.2017_02-01-31/09

 на________ № _________

 

 

 Комунальний вищий навчальний заклад

«Херсонська академія неперервної освіти»

 

Про надання інформації

до Анотованого каталогу

 

 

Перспективний педагогічний досвід педагогічних працівників

Скадовський район

 

Українська мова та література

Тема досвіду

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови і літератури

Автор досвіду

Давиденко Алла Миколаївна,1963р.н.,учитель української мови і літератури,спеціаліст вищої категорії, «Старший учитель», 32 роки

Адреса досвіду

Скадовська ОЗ-СНВК «Академічна гімназія», м.Скадовськ , вул.,Незалежності, 76, (05537) 5-44-10, е-mail: school1@askad.net) snvk_2015@i.ua

Анотація досвіду

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови і літератури є дієвим, оскільки навчає особистість  бути конкурентноспроможною в сучасному світі,  адаптуватися в соціумі,  упевнено приймати складні, життєві рішення. Учитель реалізує свій  потенціал  в навчальній, методичній,  позакласній діяльності та співпраці з  батьками,а саме, через участь у роботі МК, показові уроки, проведення мовно-літературних свят, через підготовку учнів до районних, обласних, республіканських олімпіад і творчих конкурсів, друкування в періодиці, наставництво.  Педагог  розробив  власний алгоритм підготовки до кожного уроку, який включає в себе такі етапи: добір навчально-дидактичного забезпечення та створення атмосфери довіри, невимушеності, творчості. Уроки будує на підставі рівноправного партнерства й спілкування на творчих засадах з використанням інтерактивних  методів навчання: робота в парах, у малих  групах,  захист проектів, мозковий штурм, асоціативний кущ, займи позицію, сенкан, незакінчене речення, навчаючи – вчуся, дебати й дискусії, творчі завдання, цікаві аналогії, інсценізування, поетичні хвилинки. Вивчає індивідуальні особливості дітей, сприяє розвитку їхніх здібностей.

            Про ефективність роботи  над проблемою свідчать успіхи школярів  на районних, обласних конкурсах, олімпіадах, також результати ЗНО - 2015. Гімназія посіла II місце в обласному рейтингу за результатами ЗНО з української мови. Учні є активними учасниками заочного конкурсу  «Соняшник», обласного конкурсу  «Поетичний вернісаж», літературного конкурсу  імені  Ю.Голобородька в  номінації «Видатні люди Херсонщини».

Форми поширення досвіду

Відкриті уроки під час проведення районних, обласних, Всеукраїнських семінарів-практикумів, виступи на методичних об’єднаннях, конференціях, виставки педагогічних ідей, публікації у фахових виданнях.

 

Тема досвіду

 Розвиток творчого мислення учнів на уроках української мови та літератури

Автор досвіду: Мірошниченко Вікторія Вікторівна, 1975 р.н., учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, стаж роботи 18 років.

Адреса досвіду: Скадовська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3Скадовської міської ради Херсонської області,   вул.Шмідта, 30, м.Скадовськ, 75700,  тел. (05537) 5-24-23, e-mail: skadschool3@mail.uа

Анотація досвіду

 Мірошниченко Вікторія Вікторівна в основу педагогічної діяльності поклала концептуальну ідею розвитку творчого мислення учнів, що дає їй можливість здійснювати процес навчання як успішну розумову працю, яка приносить задоволення, сприяє самовдосконаленню особистості учня та його самоутвердженню.

У своїй педагогічній практиці учитель апробовує спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних технологій навчання : проектні, інтерактивні технології, особистісно орієнтоване навчання; організовує на уроках індивідуальну, колективну та групову форми роботи. Такий підхід дає можливіть розвивати креативні якості особистості учня: фантазію, натхнення, ініціативу, нестандартність, непересічність, наявність власної точки зору.  Також Вікторія Вікторівна застосовує ІКТ, що дає можливість підвищення ефективності і якості навчального процесу, інтенсифікацію навчання й активності пізнавальної діяльності, поглиблення знань учнів із предмета, розвиток творчого креативного мислення, комунікативних умінь, мовленнєвої компетенції, формування вмінь адаптуватися до будь-якої ситуації спілкування.

Методичні посібники: «Школа молодого вчителя української мови та літератури», «Творчі вправи з української мови для профільних класів», міні-підручник для учнів 10-11 класів «Риторика», тестові завдання з української мови «Готуємося до ЗНО»

Методичні розробки уроків та виховних заходів: «С.Черкасенко «Маленький горбань» , «Літера ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. Уживання кількісних числівників з іменниками»,  «Леся Українка. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою»,  «І буде слово українське..» , «Ти – наше диво калинове, кохана материнська мово!».

Форми поширення досвіду: виступи на семінарах, педрадах, робота в методичному об’єднанні, творчих групах,  школа педагогічної майстерності,  показові уроки, публікації у фахових журналах.

 

 

Початкові класи

  1. Тема досвіду

Формування в учнів рефлексивного ставлення до навчальної діяльності.

Автор досвіду

Бабак Надія Володимирівна, 1960 р.н., учитель початкових класів Скадовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Скадовської міської ради, Херсонської області, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, педагогічний стаж - 37 років.

Адреса досвіду

Скадовська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Скадовської міської ради; 75700, Херсонська область, м. Скадовськ, вул. Шмідта 30,          тел.(05537) 5-24-23, e-mail: skadschool3@mail.ua

Анотація досвіду

Тема досвіду пов’язана зі зміною ставлення  учнів до визначення мети своєї роботи, із розвитком схильності до попереднього обмірковування власних дій та адекватної самооцінки школярами як своїх особистісних якостей, так і навчальних можливостей.

Упровадження компетентнісного підходу на методичному рівні визначає незамінну роль особистісного чинника у діяльності як учителя, так і учнів. Це зумовлено тим, що компетентність є індивідуальним надбанням, яке не можна «передати» – нею можна оволодіти лише шляхом докладання власних зусиль через набуття самостійного досвіду і його осмислення. Саме тому в сучасній школі все більшого значення набуває рефлексія як спосіб самопізнання й самоусвідомлення учнів.

Для формування свідомого ставлення молодших школярів до навчальної діяльності, Надія Володимирівна використовує різні види рефлексії: рефлексія настрою та емоційного стану; рефлексія змісту навчального матеріалу; рефлексія досягнення мети; рефлексія діяльності; колективна та групова рефлексія. При виборі різних способів рефлексії вчитель враховує: вік і склад класу; особливості конкретного предмета й тему уроку; доцільність проведення рефлексії на певному етапі уроку.

Під час рефлексії відбувається, з одного боку, самоусвідомлення, самопізнання, самооцінювання, а з іншого – усвідомлення учнем того, наскільки його розуміють, як ставляться до нього інші люди.

Учитель реалізує цей підхід через створення рефлексивних ситуацій, застосування спеціальних завдань і запитань до них та через використання спеціальних засобів розвитку оцінювального ставлення учнів до навчальної діяльності. Учитель спонукає учнів виявляти рефлексивне ставлення до навчальної діяльності на всіх етапах уроку: від прийняття мети до висловлення рефлексивних міркувань щодо досягнутих особистих результатів.

За допомогою рефлексії відстежує рівень усвідомленої діяльності на основі озвучування учнями попередньо поданих результатів, передбачення діяльності та результатів, використання запрограмованої координації дій.

Таким чином, рефлексія стає тим засобом, який виявляє внутрішні ресурси учнів до самонавчання і саморозвитку, що є необхідною умовою й результатом упровадження компетентнісного підходу.

Форми поширення досвіду

Виступи на районних семінарах, показові уроки, проведення майстер-класів, надання консультацій, публікації у фахових виданнях.

 

 

Тема досвіду

Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках читання через використання інтерактивних методів.

Автор досвіду

Гришко Ольга Миколаївна, 1975 р.н., учитель початкових класів, спеціаліст 8 тарифного розряду, старший учитель, педагогічний стаж - 22 роки.

Адреса досвіду

Улянівська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів Скадовської районної ради Херсонської області, вул. Молодіжна, 20-а, телефон: (05537)31846,           e-mail: schoolu@i.ua.

Анотація досвіду

Тема досвіду Гришко Ольги Миколаївни співзвучна з проблемою реформування сучасної освіти: формування самостійної, ініціативної, вдумливої особистості через впровадження активних форм і методів навчання.

Враховуючи вимоги до сучасного уроку, Ольга Миколаївна будує заняття з читання так, щоб вони не обходилися без вправ творчого характеру, без завдань для розвитку логічного мислення, фантазії, уяви, розвитку зв’язного мовлення, вміння користуватися довідковою літературою. Учитель планує навчальний процес так, щоб учні мали можливість висловити власні думки про прочитане, побачене, почуте, зроблене.

Гришко О. М. застосовує в роботі з учнями інтерактивні технології колективно-групового та кооперативного навчання, оскільки вони передбачають створення навчального середовища,  у якому теоретичні та практичні знання засвоюються одночасно, що дає змогу формувати світогляд учнів, розвивати критичне мислення, вміння спілкуватися один з одним, поважати думку іншого. З метою активізації пізнавальної діяльності учнів учитель на уроках читання надає перевагу ігровим формам роботи.

Для забезпечення ефективності уроків, прагне раціонально визначати співвідношення його структурних елементів, вивчення теоретичного матеріалу поєднує з виконанням різнорівневих практичних завдань на закріплення та перевірку засвоєння навчального матеріалу.

Різноманітні форми розвитку пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках читання дозволяють спрямувати інтелектуальну активність учнів на досягнення високої якості знань і формування у них основ креативної діяльності.

Поряд із традиційними уроками практикує проведення інтегрованих уроків, уроків-подорожей, уроків-досліджень, уроків-зустрічей із літературними героями.

Форми поширення досвіду

Виступи на шкільних, районних семінарах, шкільних педагогічних читаннях, відкриті уроки, майстер-класи, педагогічні конкурси.

 

 

 Історія і правознавство

Тема досвіду

Використання засобів медіа освіти на уроках історії

Автор досвіду

Давидова Людмила Олександрівна, 1976 р.н., учитель історії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель, педагогічний стаж -17 років.

Адреса досвіду

Опорний заклад – Скадовський навчально-виховний комплекс «Академічна гімназія» Скадовської міської ради, Херсонської області,               м. Скадовськ, вул. Незалежності, 76, телефон (05537) 5-44-10 e-mail: snvk@i.ua,

Анотація досвіду

Намагаючись донести мету діяльності в навчанні та вихованні до свідомості кожного учня, залучає до активної участі в роботі, оптимально розподіляє навантаження, заохочує активність, розвиває ініціативу та інше. В основу навчальної мотивації учнів покладено самостійну, творчу роботу школярів, через створення власних презентацій Вчить учнів здійснювати самоаналіз та самоконтроль в своїх діях. Вміле впровадження у навчальний процес інноваційних методів викладання історії у поєднанні з традиційними підходами у навчанні, дозволяє розвивати творчий потенціал кожного учня.

Володіє інноваційними освітніми технологіями і засобами ІКТ. Інтернет застосовує як скарбницю засобів, методів і прийомів підвищення освіти, підвищення мотивації учнів до самоосвіти й навчання.

У викладанні дотримується принципів Педагогіки можливостей, її роль зводиться до організатора, консультанта, адміністратора, тьютера. Навчальний процес перетворюється на сумісну діяльність педагога й учнів.

Під час проведення уроків використовує медіаосвітню технологію: використання Інтернет порталів, сайтів, текстів, ресурсів (інтернетна преса); створення власних сайтів, сайтів історичних осіб, подій, сторінок у соціальних мережах; інформації, отриманої на форумах, створення власного форуму; аналітична робота з фрагментом фільму; «нарізка» кадрів, що відповідають меті уроку; Інтернет-ресурсів з інтерактивного навчання (Dipiti.com, Learnings App.com); створення «колажів», малюнків, «коміксів» до теми та ін.

Добре вдаються уроки-проекти, уроки - практичні заняття, уроки у формі рольових ігор, ток-шоу, конференції, уроки з проведенням мозкового штурму за принципом «акваріум» з використанням аудіовізуальних та мультимедійних засобів, медіа-посібників з історії, міні-презентацій, електронних атласів, документальних фільмів на електронних носіях.

У 5-7 класах використовує ігрову технологію як у формі індивідуальних турнірів, так і командних змагань. Її використання вважає ефективним і для актуалізації навчальної діяльності учнів, і при вивченні нового матеріалу, і на етапах закріплення, повторення та узагальнення історичного матеріалу. У своїй  педагогічній практиці використовує ігри: «Реставратор», «Три речення», «Дерево пізнання», «Чиста дошка», інсценізація «Герою, оживи!», «Хронолітак» та ін.

На кожному уроці відпрацьовує хронологічні уміння, використовуючи різні прийоми: визначити за роком століття; із поданого переліку виписати ті, що відносяться до одного століття; хто швидше розташує дати у хронологічній послідовності із зазначенням століть та ін. Просторові уявлення учнів розвиває під час роботи з лінією часу; велику увагу приділяє роботі з картою; навчає учнів складати історичні задачі, розв’язувати їх та запропоновані автором підручника, учителем.

Для активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку креативного мислення й формування у них особистісних якостей використовує проектну технологію. Проекти допомагають старшокласникам самостійно пройти всі етапи дослідження обраної проблеми, формують навички пошукової, аналітичної та творчої діяльності.

Приділяє увагу сучасним методам проведення уроків, разом з учнями проводить пошукову, дослідницьку роботу після перегляду відео фрагментів, з історії рідного краю.

З метою підвищення мотивації учнів засобами інформаційних технологій проводяться різні позакласні заходи – вікторини, бліц-турніри, усні історичні журнали, ігри із використанням презентацій, слайд-шоу, відео фрагментів.

Досконало володіє широким спектром стратегій навчання; уміло впроваджує оригінальні, інноваційні ідеї, застосовує нестандартні форми проведення уроків, активні форми й методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують високу якість знань учнів.

Форми поширення досвіду

Виступи на районних, обласних, республіканських семінарах, конференціях, педагогічних читаннях; показові уроки; участь у конкурсах. Лауреат (ІІ місце) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016».

 

Фізична культура та «Захист Вітчизни»

Тема досвіду

Формування умінь та навичок за допомогою нестандартного спортивного обладнання.

Автор досвіду

Горун Олександр Олександрович, 1979 року народження, учитель фізичної культури та захисту Вітчизни, спеціаліст вищої категорії, 16 років.

Адреса досвіду

Михайлівська ЗОШ І –ІІІ ступенів, с. Михайлівка, вул. Шкільна 51, тел. (05537) 35-3-21     e-mail: school.michajlovka@i.ua

Анотація досвіду

 Плануючи свою роботу, Олександр Олександрович враховує програмний матеріал відповідно до вікових особливостей учнів, їхніх інтересів та матеріально-технічного забезпечення школи.  На уроках  використовує як традиційні, так і нетрадиційні форми: «сюжетно-рольові» ігри, метод колового тренування, індивідуальний та диференційова­ний підходи тощо. Особливу увагу приділяє урокам із використанням нестандартного спортивного обладнання - все це допомагає проводити уроки з високою руховою активністю. Ведеться велика позакласна робота: динамічні перерви, спортивні часи, свята здоров'я, неділя фізичного виховання, змагання з різних видів спорту. Педагог відповідально ставиться до своєї роботи і це видно по тому , як легко він знаходить спільну мову з учнями,  колегами,  батьками.  Учні добре розуміють його, на уроки  ходять із задоволенням.    

      Важливою умовою функціонування системи фізичного виховання у школі є матеріальна база, при цьому масова фізична культура потребує особливої бази. Плануючи її створення, вчитель фізкультури орієнтується не стільки на урок, скільки на необхідність залучити до виконання вправ одночасно всіх учнів, враховуючи їх вік і рівень підготовленості. Намагається забезпечити усіх дітей на уроці і в позаурочних заняттях інвентарем, дає змогу кожному займатись на своєму приладі. Тільки так учні отримують необхідне навантаження. Підходить диференційовано до кожного, під­тримує інтерес протягом усіх занять.         

       Спільними зусиллями всього педагогічного колективу, учнів, батьків у школі створена по-справжньому дієва система фізичного виховання, значно легше стало розвязувати різні органі­заційні питання, пожвавилася позакласна спортивно-масова робота, сформовано стійкий інтерес до систематичних занять фізичними вправами.

Форми поширення досвіду

            Семінари, публікації, відкриті уроки, районне методичне об’єднання. Переможець  (ІІ місце) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016».

 

Завідувач комунальної установи

«Скадовський районний методичний кабінет»                               Н.Є. Білоус

 

 

 

 

Категорія: ППД | Додав: Admin
Переглядів: 369 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
http://skadrmk.at.ua/index/0-2 https://skadmetodkab.at.ua/
Вхід на сайт
Пошук

Сайти

Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації
Скадовський районний методичний кабінет
КВНЗ_Херсонська Академія Неперервної Освіти
Міністерство освіти та науки України
Освіта ua
Департамент освіти, науки та спорту Херсонської ОДА
Нова українська школа
Урядовий контактний центр
Освітній портал
Інститут модернізації змісту освіти
Український центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
На Урок освітній проект
Ресурсний центр

Top
КУ"Скадовський районний методичний кабінет"© 2024