Меню сайту

Наше опитування
Ваше ставлення до НУШ
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог webplus.info

Каталог файлів

Головна » Файли » Соціально-психологічна служба та інклюзивна освіта » Психологічна служба

Рекомендації щодо планування діяльності фахівців психологічної служби на 2018-2019 н.р.
[ Викачати з сервера (52.5 Kb) ] 08.Вересня.2018, 00:27

Рекомендації щодо планування діяльності фахівців психологічної служби на 2018-2019 н.р.

Під час планування своєї роботи практичні психологи і соціальні педагоги мають урахувати, що в 2018/2019 н.р. пріоритетними напрямами діяльності психологічної служби району є:

- Профілактика насильства над дітьми.

Захист прав дітей.

- Системний соціально-психологічний супровід батьків дітей з особливими потребами у школах з інклюзивним навчанням.

  • Просвітницько-профілактична робота з усіма учасниками навчально-виховного процесу щодо здорового способу життя.
  • Профілактика правопорушень, девіантної поведінки, психологічний супровід правовиховної роботи в освітньому закладі.

 

  • Організація роботи з педагогічним колективом щодо усунення конфліктних ситуацій та непорозумінь у взаємостосунках: «педагоги-учні»; «педагоги-батьки».
  • Соціально-психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення.
  • Соціально-психологічний супровід правового та патріотичного виховання дітей і підлітків.

Соціально-психологічний супровід обдарованих дітей.

-   Соціально-психологічний супровід учнівської молоді з суїцидальними нахилами.
Особливо актуальною у діяльності психологічної служби у 2018-2019 н.р

залишається робота щодо соціально-психологічного супроводу дітей та їх сімей, які знаходяться в кризовому стані. Зазначаємо, що така робота має бути системною, довготривалою та проводитись на високому науково-методичному рівні.

Основними напрямами соціальної і психологічної реабілітації постраждалих

є такі:

  • соціально-педагогічна допомога сім'ям вимушених переселенців у налагодженні соціальних зв'язків із місцевими закладами охорони здоров'я, соціальними службами, закладами і установами освіти;
  • залучення постраждалих дітей до участі в діяльності позашкільних навчальних закладів з метою створення умов для їхньої самореалізації та проведення діагностичної і корекційно-відновлювальної роботи з ними практичних психологів цих закладів;

 

  • робота з дітьми зазначених категорій під час літнього оздоровлення в таборах відпочинку, навчальних закладах,;
  • залучення вихованців, учнів, зазначених категорій до активної виховної і розвивальної діяльності в позаурочний час, реабілітація;
  • забезпечення індивідуального супроводу працівниками психологічної служби системи освіти всіх без винятку дітей, вихованців, учнів зазначених категорій та надання їм необхідної корекційної, реабілітаційної і соціально-педагогічної допомоги шляхом упровадження психологічних ігор та праце - і арттерапії тощо;

створення сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі
та оптимізація змісту і форм психологічної просвіти педагогічних працівників, а також
батьків;

 

- недопущення своїми діями чи бездіяльністю вторинної психологічної травматизації учасників навчально-виховного процесу та в разі потреби, перенаправления дітей, батьків і педагогів до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо);

  • застосування міжсекторальної взаємодії і мультидисциплінарного підходу до вирішення проблем, які виникають (за потреби звернутися до закладів і установ охорони здоров'я, підрозділів служби з надзвичайних ситуацій тощо з пропозицією співробітництва та координації у справі надання психологічної допомоги тим, хто її потребує);
  • залучення до надання психологічної допомоги висококваліфікованих фахівців, практичних психологів, соціальних педагогів, психотерапевтів, консультантів ПМПК;

Соціальні педагоги повинні вжити низку організаційних заходів щодо забезпечення основних прав і свобод дітей. Зокрема мова йде про оперативну підготовку необхідних документів про встановлення статусу дитини, визначення пріоритетних потреб, знаходження додаткових ресурсів у громаді, різних інституціях для їх задоволення.

У цій роботі варто користуватися листом МОН від 24.04.14 № 1/9-222, де надано перелік методичної літератури та посібників, якими можна скористатися у процесі здійснення обстеження для встановлення віку дитини, яка залишилась без піклування батьків та потребує соціального захисту.

Також акцентуємо увагу, що починаючи з 2012-2013 навчального року, Міністерство

рекомендувало впроваджувати в загальноосвітніх навчальних закладах "годину психолога", що сприяє розв'язанню низки соціально-педагогічних проблем в учнівському середовищі, а з 2013-2014 навчального року - факультативні курси, які орієнтовані на підсилення психологічної складової у вихованні дітей та учнівської молоді (лист МОН від 06.06.2013 р. № 1/9-413 «Про впровадження факультативних курсів працівників психологічної служби системи освіти».

 

                               Список рекомендованої літератури:               

                           Навчальні посібники:

  1. Аксіологічні основи психологічної культури особистості: [навчально-методичний посібник] / В.В. Рибалка. - К.: АПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих: Ін-т обдарованої дитини; АПН і МОН України, Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, 2009. - 326 с
  2. В.Г. Панок Психоконсультативні стратегії діяльності практичного психолога системи освіти: [навчально-методичний посібник] / В.Г. Панок, Я.В. Чапрак, Д.Д. Романовська. -Чернівці: «Рута», 2010.
  3. В.Г. Панок Психологічна служба вищого навчального закладу (організаційно-методичні аспекти) / В.Г. Панок, В.Д. Острова. - К. : «Освіта України», 2010. - 230 с

Методичні посібники:

  1. Рибалка В.В. Честь і гідність особистості як предмет діяльності практичного психолога / Валентин Рибалка. - К. : Шк. світ, 2010. - 128 с - (Бібліотека «Шкільного світу»).
  2. Рєпнова Т.П. Соціальний патронат сім'ї: модель роботи соціального педагога у навчальному закладі // Науково-методичні засади діяльності психологічної служби: [навчально-методичний посібник] : у 2 т. / за ред. В.Г. Панка, 1.1. Цушка. - К. : Ніка-Центр, 2005.-Т.1.-328 с
  3. Луценко Ю. А. Діти-правопорушники: що робити? / Юрій Луценко/ - К. : Шк. світ, 2010. - 128 с - (Бібліотека «Шкільного світу»).
  4. Мерзлякова О.Л. Як не потрапити на гачок маніпулятора: програма занять для молоді: [метод.посіб] / Олена Мерзлякова. - К. : Шк.світ, 2010. - 119 с
  5. Настільна книга соціального педагога (нормативно-правове забезпечення діяльності) / упоряд. Ю.А. Луценко, В.Г. Панок/-К.: Білоцерківдрук, 2011. - 308 с

6) Психолого-педагогічна робота в закладах соціальної реабілітації: [методичний посібник]/за заг.ред. Ю.А. Луценка, Є.Б. Павлової, В.Г. Панка. -К. : Видавець: Надтока О.Ф., 2011.-310 с

  1. Правила безпеки та можливості отримання допомоги в період конфлікту в Україні: [метод, рек]. -К. : Агенство «Україна». - 2014. - 48 с 69
  2. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період : [метод, рек.] / авт. кол.: Н.П. Бочкор,       Є.В. Дубровська, О.В. Залеська та ін. ; [упор.: Н.В. Лунченко, Л.Л.Сідєльнік]. - К. : МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. -84 с.

Словники і довідники:

1)  Словник-довідник психолога-консультанта /укл. : Н.В. Гаркавенко, Я.В. Чапрак, С.К.
Шандрук, 1.1. Солійчук; /наук.
ред. В.Г. Панок. -Чернівці: «Рута», 2010.200 с

Статті:

1) Мерзлякова О.Л. Профілактика психологічної маніпуляції і контролю свідомості / Мерзлякова О.Л., Петухов В.Е. //Практична психологія і соціальна робота. - 2008. - №4 -С 63-77; №5. - С. 66-70; №6. - С. 70-72; №7. - С. 65-68; №8. - С. 63-71; №9. - С. 59-61.

  1. Глляшенко Т.Д. Яка вона - інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній школі / Тамара Ілляшенко // Початкова школа. - 2011. - №5. - С. 47-50.
  2. Рибалка В.В. Честь і гідність особистості як предмет теоретичної та практичної психології / В.В. Рибалка // Психологія особистості: / Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. - 2010. - №1. - С 186-194.
  3. Сосновенко Н.В. Згуртованість педагогічного колективу навчального закладу-запорука його успішної діяльності / Н.В. Сосновенко - К.: ТОВ «Міжнародний центр фінансово-економічного розвитку (МЦФЕР)».- 2011- №4. - С 24-32.

Електронні видання:

 1). Збірник програм факультативних курсів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби загальноосвітніх навчальних

опт. диск (СБ-КОМ)електрон, 2013. - 1 Київ, Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, -Електрон, дані. - Панка. ред. В.Г. за наук. / закладів: навчально-методичний посібник ,12 см.

опт. диск (СО-К.ОМ), електрон, 2013. - 1 практичної психології і соціальної роботи, Київ: Український НМЦ - Електрон, дані. - Панка та 1.1. Цушка. ред. В.Г. за наук. / Організація та науково-методичне забезпечення діяльності психологічної служби і ПМПК 2).12 см. 3). Обухівська А.Г., Ілляшенко Т.Д., Андрусишина Л.Є. Методичні рекомендації з окремих аспектів діяльності практичних психологів і консультантів ПМПК - Електрон, дані. - Київ, Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2013.-1 електрон, опт. диск (СБ-К.ОМ), 12 см.

(СБ-КОМ), опт. диск електрон, 2013.-1 Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, : Київ -Електрон, дані. 3.0. - Гаркавенко В.Г., Панка /авт. кол. за ред. Інноваційні моделі підвищення кваліфікації працівників психологічної служби і консультантів ПМПК 4). 12 см.

 

 

Категорія: Психологічна служба | Додав: Admin
Переглядів: 417 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
http://skadrmk.at.ua/index/0-2 https://skadmetodkab.at.ua/
Вхід на сайт
Пошук

Сайти

Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації
Скадовський районний методичний кабінет
КВНЗ_Херсонська Академія Неперервної Освіти
Міністерство освіти та науки України
Освіта ua
Департамент освіти, науки та спорту Херсонської ОДА
Нова українська школа
Урядовий контактний центр
Освітній портал
Інститут модернізації змісту освіти
Український центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
На Урок освітній проект
Ресурсний центр

Top
КУ"Скадовський районний методичний кабінет"© 2024