Меню сайту

Наше опитування
Ваше ставлення до НУШ
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог webplus.info

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота » Районні заходи

Вправи направлені на зміцнення колективної згуртованості, уміння працювати в парах та групах
[ Викачати з сервера (26.0 Kb) ] 26.Листопада.2018, 11:57

Практичний психолог

Шевченківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Треніна Л.Є.

Вправи направлені на зміцнення колективної згуртованості, уміння працювати в парах та групі.

  1. Вправа «Парне малювання»

Мета: розвиток саморегуляції, вміння працювати в парах, розвиток здібностей конструктивної взаємодії.

Хід вправи: у випадковому порядку дітей розподіляють на пари, учасникам пар зв’язують руки, дають один аркуш паперу та олівці, і дається завдання намалювати спільний малюнок.

Психологічний зміст вправи: розвиток вмінь учасників взаємодіяти, домовлятись та співпрацювати.

Питання для обговорення:

1. Чи важко було малювати?

2. Хто розпочав малювати перший?

3.Чи домовлялися учасники пар перед початком малювання?

  1. Вправа «Вавілонська вежа»

Мета: розвиток умінь учасників взаємодіяти в групі домовляючись тільки невербальним спілкуванням.

Хід роботи:

Інтрига (ігрова метафора), яка розповідається перед інструкцією ігри:
"Всі ми чудово пам'ятаємо міф про Вавілонську вежу. Величезну кількість людей було зібрано для будівництва. Безліч засобів і матеріалів було використано для її зведення. Процес споруди йшов. Але башта так і не була збудована тому, що люди які її будували в одну мить стали размовляти на різних мовах і перестали розуміти один одного.
А чи сильно змінилися люди за ці тисячоліття ? Чи завжди ми можемо домовитися? Чи можемо ми зрозуміти один одного без слів, не володіючи спільною мовою?
Саме це нам зараз і належить з'ясувати!"

 

 

Інструкція (поетапна, дослівна):

  1. Зараз ми розділимося на дві команди, приблизно рівні за кількістю учасників.
  2. Кожна команда може користуватися "будівельними матеріалами" - канцелярським приладдям (папір, маркери, клей, стікери, ножиці і т. д.) - в необмеженій кількості, але жоден з учасників не може користуватися голосом. Тобто в процесі гри вам не можна розмовляти! Правило це нескладне, але саме воно повинно чітко виконуватися. За кожне порушення правила команда буде позбавлятися одного з видів будівельних матеріалів.
  3. У вас є 15 хвилин, і ваша мета - у повному мовчанні побудувати свою "Вавілонську вежу "!

Питання для обговорення:

    1. Як пройшов процес будівництва?
    2. Що ви відчували, спілкуючись без слів, тобто невербально?
    3. Наскільки успішно вдалося виконати завдання і не повторити помилок "стародавніх предків"?
    4. Чи задоволені ви результатом своєї команди? А своїм власним?
    5. З якими труднощами довелося зіткнутися в процесі гри?

3. Вправа «Малюнок на спині»

Хід роботи:

Учасники діляться довільно на три команди і будуються в три колонки паралельно. Кожен учасник дивиться при цьому в спину свого товариша. Вправа виконується без слів. Ведучий малює якусь просту картинку і ховає її. Потім ця ж картинка малюється пальцем на спині кожного останнього члена команд. Завдання - відчути і передати якомога точніше цей малюнок далі. В кінці, які стоять першими в командах, малюють, то, що вони відчули, на аркушах паперу і показують всім. Ведучий дістає свою картинку і порівнює.

Учасникам пропонується обговорити в командах помилки і знахідки, які були в процесі вправи. Зробити висновки, потім, з урахуванням цих висновків повторити вправу. При цьому перші і останні члени команд міняються місцями.

Обговорення
   1. Що допомагало розуміти і передавати відчуття?

2.Що відчували перші і останні члени команд у першому і в другому випадку?

3.Що заважало виконувати вправу?

Психологічний зміст вправи :

Розвиток комунікативних навичок, відповідальності, згуртованості всередині команди. Усвідомити, наскільки важливо налаштуватися на розуміння іншої людини, а також саме бажання зрозуміти іншого. Демонстрація можливості адекватного обміну інформацією без використання слів, розвиток і навичок невербального спілкування.

 

  1. Колаж «Дружба».

Хід роботи:

Група ділиться довільно на команди по 5 чоловік і кожної команд видається аркуш ватману. Також видається пачка журналів, брошур, листівок, які підходять за тематикою. Ведучий оголошує тему заняття і пояснює, що мається на увазі під колажем.

Обговорення:
Після того, як команди виконали свій колаж, кожна команда представляє його для всіх інших. Ведучий хвалить кожну команду, підводить підсумок і пропонує об'єднати всі роботи, щоб створити загальну картину дружби класу і стала своєрідним талісманом класу.

Психологічний зміст вправи

Вираз почуттів, розширення уявлення про себе та оточуючих, як про талановитих, унікальних особистостей, встановлення більш тісного емоційного контакту, розвиток згуртованості, вміння узгоджувати свої дії з іншими членами команди, а також осмислення і закріплення досвіду, отриманого в процесі тренінгу.

  1. Гра «Три людини у телефону»

Мета: розуміння почуттів інших учасників групи, розвиток емпатійних здібностей.

Хід гри:

Викликаються  три бажаючих учасника. Ведучий кожному «на вухо» повідомляє завдання. Завдання у всіх різні, але їх об’єднує одне.

Учасники повинні відобразити групі, що кожен стоїть в телефоній будці і розмовляє по телефону, але з різним настроєм. Саме  цей настрій і повідомляє їм на «на вухо» тренер, також він інформує учасників про те, з ким і про що вони розмовляють, які почуття вони відчувають.

Наприклад: один – стурбований, викликає швидку допомогу, терміново, стривожений; інший – агресивно налаштований по відношенню до свого співрозмовника, висловлює йому своє негативне ставлення, лає; третій – щасливий закоханий, домовляється про побачення.

Ці три основні учасники завмирають в позі, яка на їхню думку найбільш точно передає стан їх героя. Завдання основних гравців здогадатися про настрій цих людей, про приблизний зміст розмови, про інтонації та почуття героїв.

Питання для обговорення:

    1. Чи легко було вам здогадатися про настрій цих людей?
    2. Чи вдалося вгадати приблизний зміст розмови?
    3. Які труднощі виникали в ході гри?
Категорія: Районні заходи | Додав: Admin
Переглядів: 244 | Завантажень: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
http://skadrmk.at.ua/index/0-2 https://skadmetodkab.at.ua/
Вхід на сайт
Пошук

Сайти

Відділ освіти Скадовської районної державної адміністрації
Скадовський районний методичний кабінет
КВНЗ_Херсонська Академія Неперервної Освіти
Міністерство освіти та науки України
Освіта ua
Департамент освіти, науки та спорту Херсонської ОДА
Нова українська школа
Урядовий контактний центр
Освітній портал
Інститут модернізації змісту освіти
Український центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
На Урок освітній проект
Ресурсний центр

Top
КУ"Скадовський районний методичний кабінет"© 2024