НУШ: вчимося навчати по-новому
Щоб стати сучасним педагогом, виховати всебічно розвинену особистість: активну, рішучу, ініціативу, свідому, здатну оволодівати знаннями протягом усього життя - учителі також навчаються.
28 лютого 2019 року в Приморській філії ОЗ СНВК «Академічна гімназія» відбувся семінар-практикум для вчителів 1-х та 4-х класів району на тему «Упровадження ігрових методик навчання в початковій школі в освітній простір Нової української школи».
Тетяна Кейдалюк, методист комунальної установи «Скдовський районний методичний кабінет», наголосила на тому, що час вимагає змін у підходах до навчання, а сучасний учитель має відповідати сучасному учневі.
Присутні відвідали в 1 класі урок-подорож з математики «Додавання і віднімання числа 5». Учитель Марина Іногородська запропонувала здобувачам початкової освіти відвідати «Музей транспорту». Під час подорожі вчитель розвивала у першокласників логічне мислення, пам'ять; формувала обчислювальні уміння і навички; закріплювала вміння розв’язувати прості задачі; формувала навички презентувати власну діяльність; збагачувала словниковий запас слів через роботу в групах - «Танграм», «Парковка», «Квиток»; індивідуальну роботу; виконання вправ «Виграш в лотерею», із цеглинками; усної лічби «Математичний килимок», використовуючи руханки з LEGO.
У 4 класі - урок узагальнення й систематизації знань із природознавства «Материки та океани». Учитель Галина Золотаревська, формуючи ключові, загальнокультурні, громадянські, здоров’язбережувальні, соціальні, предметні компетентності, розвивала спостережливість, просторову уяву, уміння працювати з картою; виховувала дбайливе ставлення до всього живого, пізнавальний інтерес.
Учитель іноземної мови, Ірина Бачинська провела з першокласниками руханку «The wheels on the bus», а з учнями 4-го класу вела розмову про материки на англійській мові.
На різних етапах уроків була використана методика компетентнісного навчання «Шість цеглинок», що допомагає через ігрову діяльність всебічно розвиватися здобувачам початкової освіти. Дієвою допомогою під час підготовки до уроків за використаною методикою став навчально-методичний посібник «Гра по-новому, навчання по-іншому».
Наталія Кравчук цікаво та динамічно провела з учителями тренінг по використанню LEGO-конструктора: продемонструвала, як можна використати LEGO-цеглинки для засвоєння навчального матеріалу, під час проведення хвилинок відпочинку; надала методичні рекомендації щодо використання LEGO-конструктора на уроках з різних предметів.
Оксана Афанасіаді, заступник директора з навчально-виховної роботи, тренер Нової української школи, відзначила важливість використання гри за методикою LEGO в освітньому процесі початкової школи; наголосила на вдумливий підхід до підготовки до уроків.
Ганна Соценко, директор ОЗСНВК «Академічна гімназія», разом з учасниками семінару-тренінгу обговорили шляхи впровадження інтегрованого навчання.
Під час семінару-практикуму вчителі переконалися, що конструювання з LEGO виходить далеко за межі розуміння поняття «конструювання» у традиційному значенні цього слова; акцентували увагу на тому, що конструктори LEGO для дітей початкової школи дозволяють вирішувати широке коло навчально-ігрових завдань: розвивати просторове мислення, комунікативні навички та мову, отримувати початкові знання про людське суспільство, світ тварин, роботу пристроїв.
У ході роботи семінару методист установи проаналізувала та провела порівняльну характеристику навчальних програм та підручників для 1-го та 2-го класів із метою подальшого їх замовлення.
Учасникам семінару-практикуму запропоновано матеріали для використання у подальшій роботі.
|